söndag 26 april 2009

Roliga kusiner

Det blev inga inlägg igår, jag var alldeles för upptagen. Dels med att underhålla Ns syster och barn som är och hälsar på och dels med att hämta upp personal på flygplatsen. Det bästa av allt är att jag verkligen hittat en bra blogg-rytm. Jag kan skriva fem inlägg en dag och inget inlägg en dag, och det känns helt okej! Kom ihåg en tid då jag blev stressad då jag inte hann eller kände för att skriva något.

N jobbar både dag och kväll nu för att få igång alla shower. Jag får dåligt samvete att jag inte kan hjälpa till så mycket, så jag gör det jag kan, när jag kan. Just nu betyder det mest att ta hand om våra gäster. O älskar sina kusiner! Det är så roligt att se dom i hop. Så fort dom är i närheten så ler han stort och sträcker sig fram för att få kramas... eller dra i håret. Och dom får båda honom att skratta högt utan större ansträngning. Vad är det med bebisar och andra barn? Varför är dom så mycket roligare än vuxna?
Dom leker hela dagarna, men favoriten för kusinerna är ändå att mata O. Och O är överlycklig vem det än är som matar, så länge han får mat. Han är ett riktigt matvrak!



Idag var det någorlunda väder så vi tog filt och fika och satte oss på gräset vid poolen. Kusinerna badade, och O halvbadade. Men det var riktigt kallt! O fick pröva sin soldräckt för första gången.



Fem dagar kvar av underhållning, sedan åker jag och O till Sverige!

1 kommentar:

Maria, Jonas & Inez sa...

Okej, lite avis på dem som är så duktiga med språk :) Vore roligt att kunna fler språk än de man kan.

Är du föräldraledig nu eller jobbar du? hur funkar de egentligen emd föräldraledighet utomlands, finns det ens?