fredag 24 april 2009

Utmaning

Jag har blivit utmanad av Jenny. Och eftersom jag och mitt hår nu är nyduschade, O sover, N jobbar och ett glas vin är upphällt (eftersom jag kom på att det ju faktiskt är fredag) så tänkte jag anta utmaningen. Obs. Läs bara om ni är lika uttråkade som jag är just nu, för det är långt!


Lovar du att vara ärlig? JA.

Du heter: Det som de flesta andra tjejer heter i min ålder...

Smeknamn: Har aldrig haft något, inte som varat länge i alla fall.

Låt som när du är ledsen sörjer till? Jag försöker att inte sörja, livet är för kort för det. Jag sätter hellre på en glad sång om jag är ledsen.

Beroende av: Mina pojkar!!!

Vad behöver du mest just nu: En ny garderob. Eller ja, inte en garderob kanske, men nya kläder att ha i garderoben.

Vad tror folk om dig? Det struntar jag fullständigt i!

Stämmer det? Nä… kanske inte. Jag bryr mig nog ganska mycket vad folk tror om mig. Men jag försöker i alla fall tänka att så länge jag vet att jag är en bra person så är det bara att hoppas att folk ser det. Och om dom inte gör det... då struntar jag i det.

Vad får du oftast komplimanger för? Allt! Min man är grymt bra på att ge komplimanger!

Vad säger du för att imponera på någon? Att jag är världens lyckligaste person och att jag är väldigt nöjd med mitt liv. Det är väl ganska imponerande?!

Hur imponerar man på dig? Man visar att man är positiv och att man tar vara på livet.

Brukar du skratta för dig själv? Ja, när jag tittar på Vänner. Trots att jag sett varje avsnitt säkert 100 gånger. Utan att överdriva.

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: Hej Honey. Do you have possibility to sort me and N something to wear for the show for tomorrow?

Var bor du? I Göteborg och på Mallorca.

Trivs du där: Ja, fast när jag är på ena stället saknar jag något från det andra. Men jag har det allt bra jag...

Äger du några Converse: Nej jag har knappt några skor alls för tillfället. Vinterskor, massor. Vår/sommar skor, behöver!!!

Sprit, cider, vin eller öl: Vin och öl.

Vad har du för mobil: Samsung

Nästa mål i ditt liv: Att hitta bra jobb i Sverige så att vi kan stanna där fler månader om året, och bara vara här på Mallorca de underbara sommarmånaderna.

Hur svarar du i mobilen: Mitt namn, eller hallå, eller hello.

Vem ringde du senast? N

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: I am walking home now, almost there. (Jag försöker inte vara "tuff" och prata engelska, det är ju bara så att det är det språket jag och N använder...)

Antal timmar sömn inatt: 8 timmar! Jo det är sant. O sov i 12 timmar utan att vakna en enda gång.

Sov du ensam: Ja tyvärr, O sov i sin säng i sitt rum, och N somnade i soffan.

Brukar du komma i tid: Ja, om det är mig det hänger på och inte N.

När mår du bra: När jag och mina pojkar har familj-kvalitets-stund

När blev du fotad senast: I lördags, N tog kort på mig och O.

Hur känner du dig nu: Avslappnad. Lite så där lugnet före stormen eftersom Ns syster och två döttrar kommer hit i natt. Det kommer bli en livlig vecka.

Vanligaste färg på dina kläder: Blå skulle jag tro.

Vad tycker du om fötter: Dom är bra att ha. Det gör det så mycket lättare att gå.

Vad saknar du: Det är väl kläder igen. Jag blir galen när jag öppnar garderoben nu och det inte finns något att ta på sig. Aaaaaahhhhhhh.

Favorit dryck på morgonen: Det är jättegott med en kopp kaffe på morgonen. Men bara om jag ätit frukost innan, eller samtidigt. Annars mår jag illa.

När brukar du oftast gå och lägga dig: Runt tolv nu när O har börjat sova bättre.

Är du blyg? Nej

Sysslar du med någon idrott: Nej... alltså, jag tävlar ju mycket. Men det är mer tävla mot klockan, försöka få så mycket gjort som möjligt innan O vaknar.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Ja det kan säkert finnas, men det kan lika gärna växa fram. Säkert oftare det sistnämnda.

Vad skulle du göra om du vore kille för en dag: Bara göra en sak i taget, eftersom man ju inte kan göra flera saker samtidigt när man är kille. Gud vad skönt!

Är du nöjd med ditt liv: Väldigt, väldigt nöjd!

Vad är det värsta du vet? När folk klagar utan anledning, bara för att dom har kommit in i den vanan liksom. Och när folk pratar för mycket strunt om andra.

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Absolut ingenting eller alldeles för mycket. Det beror på hur mycket som finns på banken.

Vad längtar du till? Att alla showgrupper ska vara färdiglärda och min lilla familj kan mysa på stranden på en filt men lite fika.

Har du bra vänner och äkta vänskap? Jag har absolut bra vänner och äkta vänskap! Synd bara att dom ofta är för långt bort från mig.

Vad är det finaste du fått? Materiellt är det min förlovnings ring, annars är det ju O förstås.

Om fem månader: Är det september.

Om ett år?: Hoppas jag att jag har en ny liten bebis i min mage.

Du samlar på: Försöker att inte samla på mig någonting, gör mig av med allt skit istället. Men när jag var liten samlade jag på äggkoppar. Vet inte varför, men dom har i alla fall kommit till användning på dom stora familje-påskluncharna.

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Min man

Har du strumpor på dig nu: Nej, och skulle jag bestämma skulle jag aldrig ha det. Jag älskar att vara barfota.

Är det okej att gråta: Det är klart det är. Men jag själv gråter helst inte, hellre en glädjetår i så fall.

När grät du senast: När jag var på begravning förra veckan. Usch.

Bär du glasögon eller linser: Nej det skulle vara solglasögon då.

Har du piercing: Bara hål i öronen.

Vill du gifta dig: Jaaa!!! Okej nu är jag ju gift, och tänker absolut varken skilja mig eller gifta om mig. Men det finns alldeles för många fina brudklänningar för att bara gifta sig en gång. Jag försöker få N att gifta om sig med mig. Men vi har ju bara varit gifta i 3 år så det kanske är lite tidigt?! Dessutom är det himla dyrt med brudklänningar...

Vill du ha barn: Ett har jag ju. Har alltid velat ha fyra av någon anledning. Men nu är jag för gammal. Vi får se hur många jag hinner med. Eller orkar med kanske det heter.

Är du bra på att laga mat: Ja visst är jag det. Det är bara fantasin som försvinner ibland.

Är du flygrädd: Nej men det är förbannat tråkigt att flyga

Hur vig är du: Va?

Vilken är din favoritglass: Glass!!!!!!!!!! Vänta lite, måste hämta lite i frysen!

Tror du på ett liv efter döden: Det är klart, det finns alldeles för många historier för att kunna tro något annat. Vad det är vet jag inte men det ska bli spännande att se (alltså om 100 år eller så, för ännu är jag inte klar här!).

Bor dina föräldrar tillsammans: Ja.

Vilken ögonfärg har du: Blå.

Röker du: Nej.

Hur ofta tränar/motionerar du: Igen: Va?

Vad är det viktigaste i livet?: Att ta vara på det! Även om man skulle leva till man är 100 så är livet alldeles för kort! Det finns inte tid att gräma sig för små saker!

Jag utmanar Marit och Linda. Är det fler som vill anta utmaningen så är det fritt fram, bara roligt! Lämna en kommentar om ni antar utmaningen!

1 kommentar:

♥∞♥ Jempajenny ♥∞♥ sa...

Vad roligt att du antog utmaningen! Kul att läsa dina svar var det också.