onsdag 13 maj 2009

Skrivet 12/5 från Berlin, nr2

Vad mycket barnvänligare den här flygplatsen är än Frankfurt som vi åkte genom sist. Berlin Tegel är en liten flygplats, Air Berlins officiella flygplats tror jag. Här finns både skötbord och barnstol jag kan sätta O i medan jag tar min kaffe. Väldigt skönt. Dessutom behövs ingen sulky då det inte är några avstånd att gå här. På Frankfurt fick jag gå väldigt långt till gaten med en tung väska, en tung O och utan vagn och sulky. Nej, små flygplatser är nog bättre när man har små bebisar med sig (eller stora bebisar kanske jag ska skriva).

O har lekt lite på golvet. Han måste ju få rulla runt lite, han kan ju inte sitta i mitt knä hela dagen. Han tyckte det var hur kul som helst, men vi fick lite konstiga blickar. Alla tycker nog inte att man ska låta sina bebisar rulla runt på ett smutsigt golv...

Efter att ha torkat upp en rejäl spya från golvet (varför har han börjat spy igen helt plötsligt?) så lämnade vi dock vår lilla plats där och sitter nu än en gång på café. O sprattlar på soffan och jag dricker vatten. Väldigt spännande!

Inga kommentarer: