onsdag 27 maj 2009

Det gör ont!

Jag har en jättebra mobil, jag är väldigt nöjd med den faktiskt!
Åtminstone var jag det tills N kom hem idag på eftermiddagen. Han hade fått ett meddelande från Vodafone att han kunde komma och hämta upp en ny telefon. Normalt om man får gratis telefoner så är det billigt krafs, sådana som jag inte skulle vilja ha ändå, men som N är jätteglad för.

N bryr sig inte så mycket om själva mobilen, utan blir mest trött på dom efter ett tag och vill byta. Det spelar ingen roll om bytet är till det bättre. Jag å andra sidan köper en bra telefon och har den i flera år.

Så, vad får han för mobil? Jo just den som jag vill ha! Jag är så avundsjuk så att den nästan gör ont. N har sagt flera gånger att jag kan ta den istället. "Jag blir glad om du är glad" säger han, som den underbara mannen han är. Men hur skulle det se ut? Så självisk kan jag ju inte vara!
Jag får helt enkelt hoppas att han inte tycker om den, eller att han tröttnar på den snart... Och tills dess intala mig själv att jag faktiskt har en bra telefon. Suck.


Vill ha!!!

Inga kommentarer: