söndag 3 maj 2009

Semester!

Jag får lite dåligt samvete när jag vet att N är på Mallorca och jobbar 20 timmar om dagen, och jag är i Sverige och fikar, fikar och fikar igen. Precis som vanligt när jag är här. Det är härligt med semester! Jag ställde mig på vågen för första gången på två månader. Jag var ganska säker på att jag hade gått upp till min normalvikt, men det hade jag inte. Jag har 3 kilo kvar. Så nu kan jag fika med gott samvete, och kanske trycka i mig ett par pizzor också när jag är här?! Mums.

O har varit glad mesta tiden av dagen, han pratar en massa och har börjat med T ljud. Ibland låter det som han säger Titta där! Och han är ju ganska smart min son, så det kanske är just det han säger.
Framåt kvällen däremot var han inte glad. Han var jättetrött. Antagligen var det tröttheten från gårdagen som visade sig. Det var inte ens roligt att bada. Och att bada fungerar alltid. Men inte idag, oj vad ledsen han var. Efter lite kvällsvälling slocknade han snabbt.

Inga kommentarer: