lördag 9 maj 2009

God natt eller god morgon..?

Igår var jag så trött så jag hade inte alls lust att skriva något. Jag var jättetrött från att vi vaknade, strax innan sex, och tänkte att jag borde sova när O sov på förmiddagen. Men så tänkte jag att jag säkert skulle piggna till ändå så jag ställde mig och gjorde storkok till O. Jag piggnade tyvärr inte till och kände mig som en zombie hela dagen. Dessutom regnade det halva dagen och andra hälften hade vi besök av stor och lillkusinen och resten av familjen. Det blev den klassiska fredags maten. Japp, tacos!
Trots att jag gick i sängs tidigt är jag lika trött nu. O vaknade strax innan fyra och bara grät och grät. Över en timma fick jag vara uppe med honom. Han var tyst så länge jag bar runt på honom och annars grät han som en stucken gris. Jag blev lite arg för att jag var så trött, och så fick jag dåligt samvete för att jag var arg... Efter en hel portion med välling slocknade han igen, men vaknade ändå alldeles för tidigt.
Nu har jag lagt ner honom i sängen, klockan är nio på morgonen. Jag hör ingenting från sovrummet... Jag tror det betyder att han sover, så jag ska passa på att slänga mig i sängen jag med! God natt. Eller det kan man ju inte säga. Vad säger man då? God morgon. Nej, det går inte heller...

Inga kommentarer: