onsdag 13 maj 2009

Skrivet 12/5 från Berlin, nr1

På väg!

Jag fick stängt resväskan efter några ompackningar. Jag fick förstås ta till det klassiska tricket att sitta på den, banka på den och hoppa på den. Men den stängdes till slut i alla fall. Jag är lite nervös att den ska spricka på vägen, det skulle väl vara min tur om alla mina saker skulle komma utspridda på bältet i palma, följt av en ful och söndrig väska.

Just nu har vi spenderat 4,5 timmar restid. Vi har kommit till Berlin. Här ska vi sitta ett antal timmar till innan det är dags för nästa flyg. Ca 7,5 timmars resväg har vi kvar innan vi kommer hem!

Flyget från Göteborg till Berlin gick bra. Vi fick en plats längst fram. Eller tolv platser om vi ville. Planet var ganska tomt. O somnade precis när planet började köra. Och ja, jag vet att ett plan flyger, men visst kör det innan det har lyft. Han sov en halvtimma ungefär och var vaken lika länge. Det är skönt med korta flyg!

Jag vet inte riktigt vad vi ska göra nu när vi väntar på nästa flyg. Jag har redan gett O mellanmål och själv har jag smällt i mig en stor choklad muffin (ska ALDRIG äta en muffin igen. I alla fall inte på länge) och en kaffe latte. Det finns bara två caféer och en affär här, inte så väldigt spännande...
Jag hoppas på att O somnar lite grand sedan så att jag kan slappa lite och läsa min Vi Föräldrar tidning.

Nu är det dags för blöjbyte! Det får i alla fall några minuter att gå.


Jag och O, med lite "scary special effects". Men undra varför jag är den enda som ser läskig ut?!


Inga kommentarer: