tisdag 26 maj 2009

Nu är det dax att...

N jobbar, O sover och mamma är tillbaka i Sverige. Jag har tänkt att laga mat och fruktpuréer att frysa in till O, tvätta, putsa fönster och kanske köra lite Wii fit innan kvällen är slut.

Vad jag kommer att göra är att ta ett glas vin och sitta med min dator i soffan. För det har jag redan börjat med, och det var alldeles för skönt för att jag ska fortsätta med mina allt för aktiva planer.

Om jag tänker efter har jag varit ganska duktig idag ändå. Jag har redan lagat mat till O, även om det bara var en rätt och jag skulle behöva laga fler. Jag har redan tvättat ett par maskiner, och de andra kan lika gärna vänta tills imorgon. Jag har dragit igen gardinerna så att fönstren som behöver putsas är lätt att glömma, och jag har vilket fall som helst städat en massor i dag. Dessutom bränner jag så många kalorier på att springa efter O hela dagarna nu, så att sätta på Wii fit känns lite onödigt.

Visst måste jag vara värd att slappa lite i soffan med ett glas vin, eller?!

2 kommentarer:

Fyra nyanser av rosa sa...

Klart du är! Det gör jag med :-)! Vi ska nog åka till Mallis i sommar (på riktigt) så då blir det perfekt med barnvakt. Ha ha! Ja okej jag är ju inte fet direkt men jag har alltid vägt 58-60 kg och jag är 175 cm lång. Nu väger jag 74.5 kg och får inte plats i mina gamla kläder så mitt mål är att gå ner till 65 kg. Mer tror jag inte att jag orkar. Wii fit var ingen dum idé- Är det kul?

Larubsson sa...

Klart du är värd ett glas vin! Som sagt det finns så många måsten som kan vänta. Det är ju en dag imorgon med! Och i övermorgon osv....
Veronica