torsdag 27 mars 2008

Det kan löna sig att blogga

Hemma igen. Efter en lång dag med flyg och väntan. Det är ju aldrig kul att flyga när man är förkyld, det känns som om förkylningen minst fördubblas och huvudet ska sprängas av trycket, men allt som allt gick resan ändå bra.

Hade över fyra timmar att vänta i Alicante, fick tag på en ”Glamour” tidning, och den höll mig sysselsatt i flera timmar. Den här tidningen, som i stort sätt bara handlar om mode, fick mig att inse hur icke modemedveten jag är, och hur modemedveten jag egentligen skulle vilja vara. Jag är inte intresserad av att köpa dyra kläder och märkes varor, men det skulle ju vara kul att köpa lite nya och fräscha kläder varje månad.
Vad jag har förstått så är det många tonårstjejer (bland annat) som tjänar en massor på sina bloggar genom reklam, kanske ska gå för det… Men å andra sidan behöver man ha många tusen besökare på sin sida varje dag för att tjäna in en slant. Och jag är inte riktigt där än. Blondin-Bellan som går på gymnasiet och skriver om mode och hennes ”coola” liv, hon shoppar för 10.000 kronor i månaden, bara en andel av det hon tjänar av sin blogg. Kanske ska läsa hennes blogg och få lite tips!

Inga kommentarer: