fredag 7 mars 2008

Träningsfreak i speedos

Idag har jag varit och simmat för andra gången, och är alltså jättestolt över mig själv! Fast jag måste säga att jag känner mig sådär måttligt hip när jag är i simmhallen. Den här tiden av året är nämligen Mallorca invaderat av galna tyska cyklister, och när det är dåligt väder, som idag, så går dom och simmar. Simhallen är allså fullsmockad av små smärta träningsfreak med speedos, simmössor och simglasögon. Själv har jag inte ens en baddräkt utan kommer med bikini, som brösten nästan hoppar ur eftersom dom växt en del de sista. Dessutom har jag en badmössa, eftersom det är obligatoriskt, som även den är för liten, så håret sticker ut lite här och där och det får mig antagligen att se ut som en (nästan) flintskallig gubbe. Sedan är det ju magen som dallrar runt också, eftersom bebismagen inte riktigt har börjat komma så ser jag mer allmänt knubbig ut. Som tur är finns det inte en enda spegel där på simhallen, nog för att dom andra ser hur löjlig jag ser ut, men jag slipper i alla fall själv!


Jag och en tysk simmare, gissa vem som är vem???





Inga kommentarer: