tisdag 11 mars 2008

Ingen anledning till huvudvärk!

Nu har jag suttit och googlat om huvudvärk och graviditet. Jag har nämligen huvudvärk varje dag och mycket! Det började så smått för en månad sedan och har sedan blivit värre och värre. Det här är vad jag läst att det kan bero på:

Trötthet - Jag sover ca 10 timmar per natt och jobbar inte och blir alltså inte speciellt uttröttad...
Stress - Ja, jag jobbar ju som sagt inte och kan inte komma på något annat jag kan vara stressad av (förrutom den "#¤%"# tvättmaskinen då)
Nedstämndhet - Visst saknar jag N, men han har ju bara varit borta 5 dagar, inte en månad
Hunger - Jag äter hela tiden, det finns helt enkelt inte tid att få huvudvärk mellan måltiderna!
Uttorkning - Varje gång jag äter dricker jag, och mellan alla måltider dricker jag...
Mycket koffein - Dricker kanske högst 3 koppar kaffe i veckan, brukar hålla mig till koffein fritt
När man slutar med koffein - Öhh, bestäm er!
Felaktiga arbetsställningar - Jag jobbar som sagt inte!
Början av havendeskapsförgiftning - Det lät ju lite läskigt, men efter att ha läst om det förstår jag att det inte kan vara det heller. Man ska då ha förhöjt blodtryck och barnmorskan/ doktorn ska ganska lätt kunna se om man har det, i tid. Jag var ju hos doktorn senast förra veckan och vet att jag inte har förhöjt blodtryck!
Dessutom ska huvudvärk vara vanligast i första trimestern - Jag är faktiskt inne i andra, och borde alltså inte ha det!

Så inte ens en enda liten sak kunde jag hitta som skulle kunna stämma in på mig, och inte ett enda råd till vad jag skulle kunna försöka göra för att förhindra den.

Om det är någon som undrar om tvättmaskinen så hittade jag en sida i instruktionerna som jag missat förrut. Där står att det ska ta så långt tid att tvätta med denna maskinen! 2 och 1/2 till 3 timmar?! Jag trodde inte ens man behövde fråga om sådant när man köper en tvättmaskin. Trodde alla tog runt en timma, ge och ta ~20 minuter... Tji fick jag! Nu kommer jag få stå ut med den här djävulsmaskinen i flera år. Tack för den!

Inga kommentarer: