söndag 30 mars 2008

Från vintersnö till sommarsol




Så var det äntligen fint väder igen! Från snö i Sverige till sol i Spanien på bara ett par dagar. Soligt och 20 grader här. N fick till och med ett par timmar över idag så vi kunde sitta nere vid stranden och fika, jättemysigt! Nu hoppas jag att det stannar så här länge. Vi vill i alla fall inte ha någon mer storm. Den senaste stormen, som kom när jag var borta, förstörde såklart träställningen. Så nu ligger hela takbiten utspridd över trädgården och en hel del av trädelarna är söndriga. Är det nu man ska säga Vad var det jag sade? Äh, jag tror inte det behövs. Nu är det bara att vänta att se hur händig N är, och se om han kan lyckas "plåstra" ihop den igen.

Idag fick jag äntligen tagit ett kort på min enorma mage... tyckte jag i alla fall tills jag såg på kortet att den inte alls är så stor som jag inbillar mig. Fast det är klart, skulle den vara enorm nu, hur stor skulle den inte vara i slutet av graviditeten då?! Det är nog bara att tacka och ta emot. I augusti när jag är som störst och solen är som varmast så är jag nog glad om magen inte är super-enorm (eller vad steget efter enorm nu är).




1 kommentar:

Anonym sa...

Åh!!Fin magen är!! men inte enorm än som sagt! var glad att den inte växer så mycket än, det kommer på slutet!!! Har följt din blogg en del, kul att man har samma känslor när man är gravid, jag känner igen mej!! Nu har jag ju min lille Liam, han växer och blir stor! Ett mirakel väntar dej!! kram Anna Kuusk