onsdag 19 mars 2008

Mammakläder



Även om jag ibland tycker att jag bara inbillat mig att magen har blivit större, så har den faktiskt det. Jag har inga byxor som sitter bra längre, även dom som var för stora i midjan innan drar åt ordentligt! Så då måste jag ju faktiskt vara större!
Så nu har jag bestämt att jag ska köpa första mammaplaggen när jag åker till Sverige över påsk. Eller ja, jag tänkte mer att jag skulle köpa ett par byxor som passar till allt, och försöka klara mig med dom. Sommaren kommer ju snart hit och då är det så mycket lättare när man kan gå med kjolar och klänningar och så där.

Jag började i alla fall leta på nätet för att se var jag kan hitta dom där byxorna som passar till allt, och hittade en jättebra affär! Lovely Mama heter den. Där hittade jag perfekta byxor... och jeans, och knickers, och toppar och tunikor, och klänningar och baddräkt och bikini och ja... mycket mer än bara de där allt-i-allo byxorna alltså! Oj oj oj, nu är jag nästan rädd för att gå och köpa mamma kläder, jag kommer väl komma hem med en helt ny garderob, som jag måste slänga ut om ett halvår då allt (förhoppningsvis) är alldeles för stort.

Inga kommentarer: