onsdag 12 mars 2008

Vilken bra dag...

Idag är jag glad!!! För det första ät det varmt och gott ute, och det hjälper ju alltid. För det andra var det inte en enda tysk i simhallen idag, det var så tomt och skönt (fast jag hittade speglar i omklädningsrummet!!! Vill inte prata om det...). Och för det tredje kommer N hem idag, jiippii!

Så idag har jag varit full av energi (efter att jag, efter mycket om och men, orkat dra mig upp ur sängen vill säga), jag började med att simma. Jag ville inte gå därifrån, det var helt underbart. Avslutade med både ångbastu och vanlig bastu, för att få till pricken över i:et liksom. Efter simningen gick jag hem och öppnade dörrarna på vid glänt, in med värmen! Fortsatte att tvätta och blev inte ens irriterad över att tvättmaskinen tar så långt tid, stort steg! Och sedan började storstädningen, aahhh, vad underbart det kan vara att städa. Om det bara är rätt väder ute, om man är på rätt humör, om man har rätt musik på och om man har gott om tid, ja då är det faktiskt inte så dumt att städa. Synd bara att allt detta inte inträffar samtidigt oftare...

Nej nu är det dags att fortsätta med undervåningen!

Inga kommentarer: