söndag 16 mars 2008

Jag är visst tjock!

Igår tänkte jag ta första kortet på magen, det är ju alltid kul att kunna jämföra i olika veckor. Nu eftersom magen faktiskt växt en hel del på några dagar och eftersom jag gick in i vecka 16 igår så tyckte jag det passade bra. Tills jag ställde mig framför spegeln och bara kände mig tjock! Så här går man och längtar efter magen, och sedan när den väl börjar växa så är det helt enkelt inte kul längre??? Jag gick och beklagade mig för N, som sade att Nej då, du ser inte tjock ut, du är så fin bla bla bla. Äh, vad spelar det för roll vad han säger? Han måste ju säga så. Skulle han stå och säga att Ja du ser faktiskt riktigt tjock ut älskling... nej jag tror inte det. Så det tröstade alltså ingenting och det blev inget kort. Det har inte blivit något kort idag heller, men ska försöka ta mod till mig imorgon!

Idag var jag och fikade i hamnen med min väninna S i det underbara vädret. Oj vad mycket folk det var där! Har nog aldrig sett så många spanjorer på ett och samma ställe någonsin. Det var som den där första soliga dagen efter vintern då alla plötsligt kryper ut ur sin vinterdvala och kommer till liv.
Fastän S inte har några barn eller planer att skaffa barn heller för den delen, så blev det i stort sätt bara graviditet och bebis snack. Det är ju jättekul för mig, men kändes inte som om det skulle vara så kul för henne, så jag försökte styra snacket till helt andra samtalsämnen. Men hon kom tillbaka till bebissnack hela tiden så till slut gav jag upp och bara njöt av att ha min bebis i centrum!

Inga kommentarer: