måndag 24 mars 2008

Snö och smörgåstårta

Idag när vi vaknade var det en massa snö ute. Så idag har jag åkt pulka! Önskar att jag kunde skrivit att jag åkte med mina brorsdöttrar, men jag åkte faktiskt själv också... i och för sig var det min bror och pappa som bestämde sig att putta ner mig för backen, så jag hade inte så mycket val.

Förrutom ett par vändor i backen har jag inte gjort mycket mer än att äta, igen. Det är ingen risk att jag inte gått upp vid nästa doktorsbesök i alla fall! I dag firade vi nämligen mammas födelsedag och den kända smörgåstårtan stod på bordet, vilket betyder att man måste passa på att äta så mycket man bara orkar.
Tyckte mig känna den lilla bebisen på eftermiddagen, men det kan ju lika gärna varit magen som höll på att sprängas!

Min brorsdotter frågade idag om hon och hennes syster inte kunde få sova hos mig en natt innan jag åker hem Som vi gjorde en annan gång, kommer du ihåg?! sade hon. Klart jag gör, det var dom två nätterna när jag inte sov en blund och fick gå upp och börja leka klockan sex på mornarna (eller nätterna som jag nog skulle kalla det för). Men som tur är älskar jag mina söta brorsdöttrar och offrar gärna en natt utan sömn om dom vill sova bredvid mig! Så nu ska jag försöka sova riktigt gott i natt, för imorgon kommer jag ha två små spöken i min säng!

Inga kommentarer: