fredag 7 mars 2008

Skönt?!

Ensam hemma i 6 dagar... N har nu åkt till Budapest för att jobba. Och jag är här. Många verkar tycka det är så skönt att vara hemma utan sin respektive i några dagar. Jag har aldrig förstått det där, tycker inte alls det är skoj! Vad är det som är skönt med det? Det är ju för det första jättetråkigt att laga mat till sig själv, och äta själv. Och även om vi har världens minsta säng, som vi alltid klagar på, så blir den alldeles för stor och tom när man sover där själv! Nu har jag inte ens någon att känna mig skyldig för, när jag vill gå och lägga mig tidigt, så nu kommer jag väl gå och lägga mig klockan nio i alla fall.

Ja, ja, B är ju fortfarande här, så jag kan ju alltid laga mat till honom. Och dessutom så bor ju hans hund med oss också, och han vill alltid leka!

Inga kommentarer: