söndag 9 mars 2008

En riktigt bra hemmafru!



Sedan jag blev gravid har jag blivit så himla duktig. Medans alla gravida pratar om sjuklig trötthet så har jag varit full med energi och fixat och donat överallt! Just nu är jag inne i en period där jag lagar en massa mat som jag aldrig lagat förrut. Champinjonsoppa och jordgubbskräm är kanske inte så ovanligt, men när man gör det från "scratch", utan färdiga mixar och pulver, då är det det för mig i alla fall!
Kanske är det för att jag äter hela tiden och blir trött på mat, som jag känner att jag behöver en större variantion i vad jag lagar. Eller så är det för att jag förbereder mig för att bli en sådan där riktigt bra hemmafru!
Idag gjorde jag pannkakor till lunch, vilket i och för sig är något av de lättaste man kan göra. Men jag fick liksom en bild av mig själv stå där i köket med en unge i famnen, en unge hängande i byxbenet, telefonen i högsta hugg och ett stort leende på läpparna medans jag lätt flippade runt pannkakorna. Ja, en sådan mamma ska jag bli, en sådan som alla ser upp till och tänker Wow, hur klarar hon allt det där?


Idag känner jag för en gång skull att dagen inte räcker till. Just nu är mitt sovrum helt fullt med showkläder och tillbehör som jag ska sortera. Jag tänkte jag var smart om jag lade allt i sovrummet, för då måste jag liksom göra klart det idag. Nu är klockan nästan sju och jag har inte klarat av en tiondel än... Så idag behöver jag inte leta efter anledningar att gå och sova, idag kommer jag vara uppe lääääänge!
Dessutom måste jag laga middag vid något tillfälle, man kan ju faktiskt inte bara leva på pannkakor när man är gravid!
Och sedan har jag precis kommit in i Tiger Woods golf spelet på Nintendo Wii och känner att jag ju bara måste hinna med åtminstone 9 hål innan det är dags för sängen.

Nej, ska jag hinna med allt detta så måste jag nog faktiskt sätta igång!

Inga kommentarer: