torsdag 6 mars 2008

Läkarbesök

Ja, idag var det dags för läkarbesök igen. Idag gick vi bara igenom resultaten från förra testen vi gjorde, som visar om det finns hög risk för kromosomavvikelser osv. Det såg jättebra ut! Jag hade till och med gått upp två kilo sedan förra veckan så dom kommer inte lägga in mig på sjukhus.

Det kokade N och våran doktor nämligen ihop förra veckan, då jag hade gått ner två kilo på tre veckor. Medans jag satte mig bekvämt (hmm) i den berömda stolen, så hörde jag hur N och doktorn pratade där ute i andra rummet. N: Ja, problemet med henne är ju att hon mår illa heeela dagarna!!! Doktorn: Oj oj oj, det var verkligen inte bra, det här måste vi göra något åt.

Vad som inte nämndes var att jag ju faktiskt inte spytt även om jag mått illa. Och att jag hade dragit på mig en maginfluensa veckan innan som det tog en vecka att hämta mig från. Ja till slut fick jag i alla fall rett ut detta och doktorn blev lättad och N fick skämmas för att han inte nämnt dessa "små" detaljer.




Inga kommentarer: