lördag 15 mars 2008

Drömmar

Våran lilla grillfest igår gick superbra! Nu satt vi i och för sig inte ute, för såklart så kom det någon skum dimma som gjorde allt väldigt blött och väldigt tråkigt där ute. Men det är ju ändå den grillade maten som räknas, och den var jättegod!
Vi diskuterade hur det kommer sig att även om kvinnan (för det mesta) gör alla förberedelser; sätter bordet, gör sallad, gör marinad till köttet, gör potatis, bjuder alla på något att dricka, så är det ändå mannen, som igentligen bara lägger köttet på grillen, som man tackar och berömmer maten för! Riktigt gott kött! Vilken grillmästare! Ja, igår fick i alla fall jag det mesta berömmet.
Efter maten gick vi inte vidare, utan bestämde att vi hade det roligare hemma tillsammans, så vi spelade alla möjliga slags spel på Nintendo Wii, det moderna sällskapsspelet?! En riktig drömkväll!



När vi ändå pratar om drömmar så kan jag ju berätta att jag drömt väldigt många skumma sådana det sista! Jag antar att det blir så när man går upp och kissar femton gånger per natt och därför sover i den lätta sömnen mycket, då man faktiskt drömmer.
De mesta drömmarna kretsar runt graviditeten. Första drömmen jag kommer ihåg var runt 12e graviditets veckan. Jag drömde att det helt plötsligt var N som var gravid! Jag tyckte i och för sig inte att detta var så konstigt, men visste att andra skulle tycka det, och kunde inte klura ut hur jag skulle förklara detta när jag inte visste själv hur det hade gått till.
Efter det har jag bland annat drömt att det visade sig att vi skulle få en flicka, och inte en pojke som doktorn innan trott (vilket inte är omöjligt eftersom det fortfarande är väldigt tidigt). Men när vi undersökte detta nogare fick vi se att bebisen hade båda könen! Vi var väldigt förvirrade. Jag har också drömt att jag var i slutet av graviditeten och väldigt stor. Det enda jag ville göra var att sitta i poolen i simhallen, ingenting kunde få mig där ifrån! Jag måste verkligen älska den där simhallen!

Inga kommentarer: