tisdag 11 mars 2008

Ännu mera tvätt-snack...

Nu har jag varit hos frissan! Det är så skönt att komma ut därifrån, känner mig som en ny männsika. Synd bara att jag inte kan visa upp mig för någon... N är ju fortfarande inte hemma och det räckte gott att gå utanför huset en gång idag för det blåser fortfarande och det är alldeles för kallt! Så nu ska jag istället gå runt i huset med damsugaren i högsta hugg och passa på att titta i alla speglarna på min fina frisyr.

Jag kan inte riktigt bestämma hur jag ska göra med tvätten. Igår testade jag ännu en maskin, den gången på 40 grader för att se om det skulle gå snabbare... det gjorde det inte. Det tog tre timmar, alltså en halvtimma mer än i 60 grader. Idag testade jag snabbtvätt, som ska ta 30 minuter, och den tog 30 minuter! Va?! Hur kan det vara en skillnad på två och en halv timma. Visst går det snabbt och lätt att tvätta allt på snabbtvätt, men det ska ju bli rent också. Jag vet att jag måste ringa och fråga vad det är för fel på maskinen, och antagligen beställa en ny, men jag har ju så mycket tvätt!!! Ska jag vänta en vecka till med att tvätta då eller? Nej tack. Så jag får helt enkelt välja. Snabb tvätt eller ren tvätt...

Inga kommentarer: