fredag 14 mars 2008

Sommar!



Åh vad skönt det är dom första riktiga soldagarna! I dag var en sådan dag. Har legat i trädgården och solat, mmmm. Nu är jag liiiiiiiiite mer brun och visst såg jag ett par fräknar på näsan!
Jag fick sådana sommarkänslor så jag var tvungen att dra till en grillkväll. Två vänner ska komma över och jag har lagat en massa gott. Nu har ju klockan hunnit bli sju, och dom kommer inte förrens om en timma. Solen har alltså börjat gå ner och det är inte alls lika varmt och skönt och somrigt som det var innan! Men vad gör det att man får sitta med en liten jacka på där ute på kvällen... det är väl bara att låtsas som att det är svensk sommar he he.

Har en känsla av att det blir en liten svängom till baren idag också. Det händer ju inte så ofta nu för tiden. Innan jag blev gravid tänkte jag att det är klart jag kunde gå ut lika ofta och vara social, kan ju dricka fanta eller vatten eller alkoholfri öl eller vad som helst! Jag skulle minsann inte bli en sån där tråkig tjej som man inte längre såg efter att hon blev gravid.
Men nu har jag märkt att det inte alls var så lätt, och är lite besviken på mig själv för detta. Ska jag gå ut nu måste jag veta om det tidigt på kvällen, annars hinner jag bli trött och då orkar jag inte dra mig dit. Hitintills har jag högst klarat att vara på baren i en och en halv timma, och då har jag kämpat! Det var visst inte så lätt att klara av det blinkande ljuset och den äckliga röken (ni har tur i Sverige där man inte får röka inomhus). Och så blir jag trött! Men för det mesta hänger det på att jag känner helt enkelt inte känner för det! Tråkigt men sant! Och anledningen till att det är tråkigt är ju att det faktiskt är socialt att vara på baren här... Det är som att gå på café i Sverige...
Jag intalar mig i alla fall att det blir annorlunda när det blir riktig sommar, då man kan sitta på uteserveringarna och kvällarna är varmare och skönare.

1 kommentar:

Marit sa...

Vad kul! Visste inte att du hade en blogg, men nu vet jag det och kan hänga med lite!! var bor ni nu? Stor kram