måndag 31 mars 2008

Helt enkelt en bra dag

Oj vad jag är glad idag! Vissa dagar går bara allt rätt.
Dagen började inte med att jag körde N till flygplatsen klockan 6 på morgonen som planerat. Nej, för han behövde inte åka, och om han ens behöver åka så är det inte förrens på torsdag. Jag är alltså inte hemma ensam, eller rättare sagt jag är inte hemma ensam med hunden.

Morgonen började i stället med att jag och N gick och åt min favorit "pa amb oli" och drack gott kaffe i solen. Samtidigt satt vi och planerade vad som behövdes göras innan säsongen sätter igång, och eftersom vi är ett sådant bra team, känns allt väldigt lätt och skönt när vi planerar något.
Sedan gick vi hem och fick båda två jättemycket jobb gjort, vilket ju alltid känns bra efteråt!
Hungrig igen, som jag alltid är, gjorde jag goda fajitas, mmmm, mexicansk mat är gott.
Efter det tog vi en liten tur med bilen igen, fick hyrt en film som vi velat se länge, men som råkat vara utsåld varje gång vi varit där. Idag var den som sagt där, eftersom det var en sådan dag helt enkelt! Fick också äntligen köpt medel för att kalka av min espresso maskin. Och eftersom det var en sådan där bra dag så fungerade detta, och nu kan jag dricka kaffe hemma igen!!!
Sist men inte minst fick jag äntligen scannat in mina ultraljudsbilder, som jag fick för fem veckor sedan...


Bara en sådan där riktigt produktiv och underbart bra dag!
Hoppas nu att filmen faktiskt är bra så att det blir en bra avslutning av dagen också.

Min lilla bebis vecka 12+4

Inga kommentarer: