tisdag 1 april 2008

April, april

Idag är det första april, då ska man luras... eller bli lurad. Jag har inte lurat någon, och har heller inte blivit lurad. Tror jag. Hmmmm.
Försökte läsa aftonbladet.se förrut, men eftersom jag är så rädd att bli lurad så kunde jag inte ta något seriöst. Cigarett paket och mobil i ett, Sälar hittades på E4, Drar ut blindtarmen -genom hans mun, helt plötsligt går det inte att tro på något!

Ikväll ska våra vänners bar öppna för säsongen. Vi var där och tittade hur det gick för dom förrut. Dom har Nintendo Wii i baren nu!!! Jag tror jag får förbereda mig på en lång kväll där idag. Som jag skrivit förrut så tycker jag väldigt mycket om Wii. När jag väl har börjat spela så kan jag inte sluta. Jag vill gärna vara bra på allt också, annars är det ju inget kul. När jag spelar eller tävlar i något blir jag väääldigt inne i det, folk tror nog att jag är en sådan där typ som alltid måste vinna, men så är det inte, jag måste helt enkelt bara vara bra. Det är när jag gör värre ifrån mig än vad jag vet att jag kan som jag blir galen.


Jag lärde mig ganska tidigt att det inte var någon idé för mig att vara besatt av att vinna, eller vara bäst på saker. För det är jag inte... på något. Jag är helt enkelt ganska bra på det mesta. Gud vad tråkigt det låter. Fast jag försöker göra det till något positivt och tänka att det är bättre att vara ganska bra på det mesta, än jättebra på en sak och jättedålig på resten. Fast skulle jag nu vara jättebra på en sak och jättedålig på resten skulle jag nog tänka tvärtom. Det kallas att vara positiv och nöjd med sitt liv!

Det moderna sällskapsspelet

Inga kommentarer: