måndag 14 april 2008

Kläd-problem

Även om det är hur kul som helst att vara gravid, och även om det är hur kul som helst att magen växer, så finns det ett litet dilemma med det. Kläder!
Det finns ju ingenting i garderoben som passar längre. Och man vill ju inte köpa för mycket mamma kläder, för man använder dom ju inte så länge.

Några plagg har jag i alla fall lyckats införskaffa, och med det försöker jag vara så där smart och mixa och matcha... men det är lättare sagt än gjort.
Vad jag kan välja på är:
En halvlång kjol, som egentligen ska vara lång, men blir så där omodernt halvlång eftersom jag drar upp den över magen.
Ett par snygga tre kvarts jeans, problemet är bara att det blir fortfarande kallt de dagarna då solen inte är framme helt, så dom används fortfarande sparsamt.
Ett par linnebyxor, även dom helt okej, problemet är bara att jag köpte bruna byxor eftersom det var enda färgen dom hade kvar i min storlek, och jag har inget som matchar med brunt!
Ett par andra linnebyxor, som tills idag var ganska snygga, väldigt bekväma och skulle kunna användas både nu och på sommaren... Perfekt! Om det inte var så att dom gick sönder. Jag tvättade dom en gång och efter det har hela byxorna börjat ramla ihop. Det kändes sådär kul när man redan hade väldigt lite att välja mellan.


Jag har en del linnen att välja mellan:
Ett svart, ett vitt, ett rosa och ett gult. Kanske inte låter som så mycket, men eftersom jag är sådär smart och mixar och matchar som jag nämnde innan, så kan jag ju få svart & vitt, svart & rosa, svart & gult, vitt & rosa... Ja, ni fattar.
Tyvärr är det ju så, igen, att det inte är jättevarmt hela tiden, och jag kan alltså inte bara gå runt med linnen. Tröjor som passar varken har jag eller vill köpa. Så jag går runt med tröjor som efter några minuter åker upp så där charmigt (eller inte) över magen utan att jag märker det.

Mina linnebyxor som innan var ganska snygga o väldigt bekväma...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker modet är superbra nu. Har haft längre tröjor länge, även innan jag blev gravid. Har varit tvungen att köpa byxor på mammaavdelning, men överdel har jag köpt helt vanliga som man lika gärna kan ha utan att vara gravid!