torsdag 3 april 2008

Ska bara

Varför måste jag skjuta fram allt? Varje dag tänker jag att Från och med idag ska jag göra allt som behöver göras med en gång! Och varje dag bryter jag löftet.

I början av graviditeten var jag helt plötsligt jättepysslig och full med energi, städade, diskade, lagade mat, jobbade och allt på samma gång, och fick allt gjort. Jag tänkte att det måste vara för att jag nu börjar bli vuxen, men det var det nog inte, för nu är jag tillbaka i mina vanliga gamla rutiner.


Jag har egentligen massor att göra; städa, diska, köpa mer saker till trädgården, ringa jobbsamtal, hitta lägenheter för personal... och vad gör jag? Just det, ingenting!
Jag skulle kunna skylla det på att det är så fint väder idag, nästan 25 grader och sol, men jag har bara legat i solen i kanske 10 minuter och det syns.
Nej nu ska jag sätta igång! Ska bara vila lite först... blev lite trött efter maten.

Inga kommentarer: