lördag 5 april 2008

Vaddå solsemester?

Jag bor utomlands! Folk åker hit på semester. Folk sparar pengar i ett helt år för att att komma hit och spendera en vecka eller två. Jag bor här!

Sånt där inser man när man har en dag som denna. Ännu en dag med strålande solsken. Ännu en dag med mig och N sittande i solen i hamnen, med en god pa amb oli framför oss. Aaaahhh. Lycka. Jag vet inte vad det är som ger mig så mycket energi sådana här dagar. Solen, den friska luften, pa amb olin, det goda spanska kaffet... Eller kanske kombinationen av allt.
Helt plötsligt, utan att ha tänkt på det har massor av jobb och nödvändiga saker blivit gjort, och det känns som om alla pusselbitar faller på plats.

Sedan kanske allt ändras imorgon, och jag blir stressad och känner att det finns massor kvar att göra igen. Men sådana här dagar, när jag är så här positiv, finns det inget som kan gå fel! Ibland blir jag avundsjuk på mig själv...

Inga kommentarer: