fredag 4 april 2008

Gravid-klubben, har jag missat den?

Idag har det gått lite bättre. Även om jag har spenderat hela dagen på soffan, så är det jobb på datan som har gjorts! Och det känns som att det går framåt äntligen. Kan inte säga att den där super energin kommit tillbaka, men jobbar på det. Har till och med lagt in en tvätt, och eftersom tvättmaskinen tar tre timmar (!) har jag tid att förbereda mig psykiskt på att sedan vika tvätten...
Jag har i och för sig inte börjat städa, eller leta lägenheter, men jag kan ju inte göra allt för mycket på en dag. Jag är ju gravid, måste ju få ta det lite lugnt också... Nej, usch, jag kan inte ens skriva det! Jag är inte en sådan som kan skylla bort allt på graviditeten.

Ibland undrar jag om jag bara har turen att ha en bra graviditet, om jag skulle bete mig anorlunda annars. Tycker man hör så många historier om gravida tjejer som blir helt galna under graviditeten, gormar och skriker över minsta lilla, gråter för allt, inte gör något annat än att sova, beordrar sin man att hämta och köpa och göra allt... ja, rent av ändrar personlighet. Ibland undrar jag om det är något dom "passar på" att göra när dom är gravida. Bara för att dom kan. Det kanske finns någon hemlig gravid klubb som jag missat? Där dom har möten och kommer överens om allt dom ska passa på att göra, och ser till att andra gör det så att det verkar normalt? Jag har helt missat det i så fall, och har alldeles för dåligt samvete för att försöka få alla att tjäna mig och bara mig för att jag är gravid. Jag är så glad att vara gravid så jag skulle kunna springa runt och tjäna alla andra i stället, bara som tack till graviditets guden, eller vem man nu ska tacka.

Så jag kanske skulle sett ut om jag gick med i gravid-klubben!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har nog också missat den, känner att jag varit alldeles för snäll.. :D

Anonym sa...

Jag har också haft en ganska lugn graviditet än så länge men börjar lite smått ana att humörsvägningar och dylikt kan vara på väg. När kroppen värker av tex foglossning och man sitter och gråter till blöjreklamen är det inte så lätt att vara snäll ;-)