måndag 14 april 2008

Förlossningsskräck?


Överallt på tv ser man numera program som "Barnmorskorna". Förrut hade jag inga problem att se de där programmen, tyckte det var roligt och intressant. Nu tittar jag bort eller byter kanal så fort dom kommer på! N verkar vara tvärtom, förrut brydde han sig inte det minsta om de där programmen, och nu verkar han väldigt intresserad och sätter på så fort det visas.

Egentligen är jag inte speciellt rädd för förlossningen... trodde jag i alla fall. Men det måste jag ju vara om jag håller på så, kanske har tryckt bort det till mitt undermedvetna? I så fall kan det stanna där, för det är jätteskönt att slippa oroa sig för förlossningen, det kommer ju liksom inte gå lättare eller bli mindre smärtsamt för att jag oroar mig över det hela graviditeten.
Eller så borde jag oroa mig, för att förbereda mig inför den stora dagen? Hmm, jag kanske ska sätta mig ner och titta på ett sånt där program en dag i alla fall...

Inga kommentarer: