fredag 25 april 2008

Ganska underbar, speciellt underbar, helt fantastiskt underbar

Äntligen en sådan där underbar dag igen! Det känns som om det var ett tag sedan. De mesta dagarna i mitt liv är nämligen ganska underbara, men vissa dagar är så där speciellt underbara. Som idag.
Har nog varit lite stressad de senaste dagarna utan att jag kanske förstått det, men idag är jag hur avslappnad och cool som helst. Idag är livet bara lätt och allt går som det ska. Det är också första dagen på ett tag som jag inte har något speciellt att göra. Företaget sköter sig självt idag eftersom vi har duktiga personer som tar hand om det, huset är städat och fint och trädgården blommar som aldrig förr! Så idag gör jag ingenting och det är alltså riktigt underbart. Speciellt som det är riktig sommar ute.
Det är tur att solen är så stark här så man inte behöver ligga och sola så länge. Efter ungefär tio minuter är jag nämligen uttråkad, varm och sönderbiten av myggor. Men det gör inget för jag tycker det är perfekt att ligga i trädgården i tio minuter, sitta vid datorn tjugo minuter och titta på tv i tio minuter. Och sedan upprepa det tills kvällen kommer. Fast jag har inte gjort det hela dagen förstås. Jag har även ätit lunch med två väninnor och det var också kul.
Ikväll ska jag och N (kanske i alla fall) gå och äta på våran favorit restaurang. Det kommer (i så fall) fullborda den underbara dagen, och kanske till och med göra den till en helt fantastiskt underbar dag!

Inga kommentarer: