torsdag 10 april 2008

Fråga barnmorskan

När man är gravid så har man ju självklart 10000000 frågor om allt; graviditet, födseln, den första tiden hemma med bebisen osv. Alltid när man kommer till doktorn/ barnmorskan så verkar man glömma bort alla frågor! Varför är det så? Då är det ju i alla fall bra att man kan hitta alla sina svar på internet nu för tiden!
Det här hittade jag till exempel, kanske kan vara till nytta?


Fråga Barnmorskan

Har jag större chans att bli gravid om min man har boxershorts än om han har vanliga kalsonger?
SVAR: Ja, men chansen är ännu större om han inte har kalsongerna på sig.

Hur vet jag lättast exakt när jag blivit gravid?
SVAR: Ha samlag en gång per år.

Min bror säger att eftersom min man har en stor näsa och gener för stora näsor är dominanta, så kommer mitt barn också att få en stor näsa. Är det sant?
SVAR: Det är större sannolikhet att din bror kommer att få en stor smäll.

Sedan jag blev gravid har mina bröst, min bak och till och med mina fötter växt. Är det något som blir mindre under graviditeten?
SVAR: Ja, urinblåsan.

Ju mer gravid jag blir, desto oftare ler främlingar mot mig. Varför?
SVAR: För att du är fetare än de.

När bör man ta ryggmärgsbedövning?
SVAR: Så fort man vet att man är gravid.

Finns det någon anledning för mig att stanna i förlossningssalen när min fru får värkar?
SVAR: Inte om inte "underhåll" betyder någonting för dig.

Jag är pryd. Vem kommer att se mig i mitt utsatta läge under förlossningen?
SVAR: Enbart auktoriserad personal - läkare, sköterskor, barnmorskor, fotografer, florister, städpersonal, journalister osv.

Orsakas hemorrojder av förlossningen?
SVAR: Förlossningen orsakar vadhelst du har lust att skylla på den.

Hur rengör man matbehållarna?
SVAR: Duscha varje dag och använd ren BH. Det är betydligt bättre än att koka dem.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi! :-)

kram Linda

Anonym sa...

Bra fakta för alla gravida ;)

Jeanette1981 sa...

Den var så bra så jag norpade den till min blog ;)