torsdag 24 april 2008

Hur ska detta gå?

Jag ska bli mamma! Ja, alltså jag vet att ni vet det, den här bloggen handlar ju inte om mycket annat, men ibland måste jag säga det till mig själv.

Jag tycker det är helt underbart att vara gravid och njuter av en växande mage och sparkande bebis. Men jag tror att jag glömmer bort ibland att han faktiskt ska komma ut där ifrån snart, ja för 19 veckor går fort!

Hjälp, tänk om jag inte vet vad jag ska göra med bebisen. Jag har alltid passat barn, sedan jag själv var ett barn, och visst det gick jättebra. Men det är barn! Jag ska ha en bebis, jag vet inte vad man gör med en bebis! Tänk om det inte kommer så där naturligt som alla säger att det gör. Tänk om dom skickar hem mig från sjukhuset med lite visa ord på spanska (som jag inte förstår eftersom jag inte är van vid att prata om bebisar på spanska), och så står jag där hemma som ett frågentecken.


Och en annan sak jag tänkt mycket på är hur man ska kunna uppfostra sina barn rätt. Och då menar jag inte i viktiga frågor, som att uppfostra barnen till bra individer, för det är inte ens det jag är orolig för. Jag menar att till exempel uppfostra sina barn till att inte vara rädd för insekter. Sådana knäppa saker tänker jag på. Hur ska jag kunna lära dom att insekter inte är farliga, när jag själv hoppar och springer runt och skriker för minsta lilla kryp...


Nej, nu ska jag lägga mig lite i solen och bara vara gravid. För det är jag bra på!

Var inte rädd för mig!

1 kommentar:

JenJen sa...

Känner igen paniken. Lever på hoppet om att det ska komma natruligt, det där med modersinstinkten du vet :-)