söndag 27 april 2008

Gullefjun

Idag var det dags för nya magbilder. Det är nämligen två veckor sedan sist. Oj, vad tiden går fort!!! På ett sätt är det jättekul när det går fort, det är ju så kul med alla stadier i graviditeten. Men på något sätt vill jag inte att det ska gå för fort, jag tror jag kommer sakna den här tiden! Men så är det väl med allt bra i livet. Som tur är vet jag ju att det kommer bli jättekul och spännande efter graviditeten också. Om jag lyckas komma på hur man ska göra med en bebis vill säga.

Som vanligt trodde jag inte att det skulle synas någon skillnad idag när korten togs, men som vanligt gjorde det ju det. Även om det inte är lika mycket skillnad som förra gången. Skulle magen växa så fort hela tiden skulle jag nog se ut som en elefant ganska snart.
Som vanligt hade jag på mig samma linne, vad ni kanske inte ser är att jag har andra byxor på mig! Idag hittade jag nämligen ett par byxor till som passar mig, jag kan till och med knäppa dom! Visst dom ser exakt ut som mina graviditets-trekvarts-jeans, men ändå.

Så kläderna på bilderna ser alltså likadana ut, däremot tycker jag inte magen ser likadan ut, och då menar jag inte storleken på magen. Visst är magen ännu längre ner nu än innan? Eller är det jag som ser galet? Det kanske är för att den är rundare nu, och "spetsen" som var där tidigare inte är lika tydlig nu. Jag ser aldrig sånt här på mig själv i spegeln så jag kan studera bilderna helt förundrat i flera timmar... Och sedan några timmar till. Vissa kanske skulle kalla det fåfänga att stirra på ett kort av sig själv i flera timmar, men det gör inte jag. Det är nämligen inte mig själv jag tittar på, det är min bebis, gullefjun som min brorsdotter tycker vi ska kalla honom.



v.19+1


v.21+1

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja magen har allt rundats ut, inte alls lika toppig som innan. Ser ut som att den sitter lägre, men samtidigt så börjar den högre upp än innan. Den har nog helt enkelt blivit större och mer utdragen... =)