måndag 28 april 2008

Koncentrations problem

Idag har det varit en sådan där jobbig måndag. Varför är det alltid måndagarna som är jobbiga? Det är precis som att helgen finns där innan så att man ska kunna vila upp sig och förbereda sig för en jobbig måndag. Fast det är klart, det är väl på grund av att den lugna och sköna helgen är där som måndagen blir stressig. Två dagar måste tas igen!
Det var egentligen inte så att jag hade jättemycket att göra, men allt verkade gå fel idag. Allt jobb som verkade gå så bra innan gick helt plötsligt inte så bra längre. Men precis som om någon högre makt visste att det inte är bra för gravida kvinnor= mig att stressa, så ordnade allt upp sig innan jag hann ta tag i det. Så nu känner jag mig lugn och redo för världen igen.

Jag har svårt att koncentrera mig på oviktiga saker som jobb just nu. Vi ska nämligen på stora ultraljudet om två dagar, och det är det enda som känns viktigt nu. N skulle nog inte bli så glad om jag sade det till honom. Visst tycker han det ska bli lika roligt som mig att gå på ultraljud. Men nu är det ju så att det inte är vilket jobb som helst vi har. Vi har vårt eget företag, och går det inte bra för företaget så går det såklart inte bra för oss. Alltså borde jag inte skriva "oviktiga saker" för det är det inte.
Men jag ser så mycket fram emot ultraljudet så jag nästan dör! Nio veckor sedan vi såg gullefjun nu, det är länge! Nu har ni bara idag och imorgon på er att gissa om det är en pojke eller flicka där inne i min mage, för sedan vet vi!
Vad tycker ni det ser ut som?

Inga kommentarer: