onsdag 30 april 2008

Nu är ni nyfikna va?!

Äntligen var det dags för ultraljudet! Och aldrig har jag varit så pigg som när jag steg upp i morse. Nio långa veckors väntan på att få se vår bebis igen.
Som vanligt gick ultraljudet alldeles för fort, vi var kanske där inne i 30 minuter, men det kändes mer som 3. Först tittade doktorn på hjärta, hjärna, händer, fötter osv för att se att allt såg rätt till, och det gjorde det ju förstås! Och sedan frågade han oss om vi visste om det var en pojke eller flicka, och vi sade ju att vi hade hört att det var en pojke, men så tidigt som i vecka 13, så kanske lite väl sent att se även om vår doktor då var väldigt säker på sin sak.

Den nya doktorn bekräftade att det var en pojk! Så istället för förvirrad lycka som det nog skulle blivit om han sade att det var en flicka, så var det ren lycka nu! Och ett litet sådant där ryck på axlarna som att säga Ja det är klart, det visste vi ju! Däremot låg han lite med benen ihop så det syntes inte så tydligt. Då blev jag lite besviken för jag ville kunna se själv, man hör så många historier om folk som trott dom skulle få en pojk och ut kom en flicka och tvärtom. Så jag ville liksom se tydligt, så att det inte var någon tvekan. Och det fick jag några minuter senare. Fullträff med bilden och absolut inget att tvivla på. Det var en pojke!
Dessutom var det den sötaste pojken jag någonsin sett, han låg där och svalde vatten och boxade runt. Det häftigaste tyckte jag ändå var när jag kunde se att han rörde sig och samtidigt kände det i magen.

Önskar att vi skulle fått mer kort, men det blev i alla fall ett sött kort på ansiktet.
Först tänkte jag sätta in ett kort här så ni verkligen ser att det inte går att ta fel, det är en liten snopp där. Men sedan började jag fundera och tyckte det skulle vara lite konstigt... Här är hans snopp, titta titta!!! Tänk om man skulle göra det sedan när han är ute ur magen och lite äldre. Här är min pojk, han är 10 år, titta på hans snopp! Så kan man ju inte göra. Därför bestämde jag mig för att inte sätta in den bilden här. Ni får njuta av det söta ansiktet istället!

Titta, är han inte söt!!!

4 kommentarer:

JenJen sa...

Vilken sötnos! Grattis till en liten kille.

Anonym sa...

Grattis till den lille killen!! Då får vi varsin grabb då. ;-) Här syntes det också tydligt vad det var för kön.

Kram!

kuusk sa...

En liten pojke,grattis! vi flyttar ju tillbaks till alcudia i Juni så vi kanske ses till sommaren, Anna

Anonym sa...

Ha ha ha ja faktiskt, så har jag aldrig tänkt men snoppen kan man ju inte visa på en 5-åring så varför visa den på en bebis??? Grattis till lilla killen!