tisdag 1 april 2008

Nytt på bebis fronten

Nu har jag kännt lillen i magen i ungefär en vecka, och nu är jag säker på att det måste vara bebisen! Det är ju lite svårt att veta i början om det faktiskt är han eftersom jag inte haft någon sparkande bebis i magen förrut. Men nu har det hållt på så mycket, och det är en ny känsla jag inte kännt förrut, det bara måste vara det. Det är ju lite svårt att förklara, och om man frågar andra hur dom kände det får man ju miljoner olika svar. Det känns som sprattel, det känns som bubblor, det känns som puffar, det känns som... Ja den listan kan man fortsätta skriva på i en evighet. Jag tycker det känns som ett liten finger som knackar lite på magen där inne. Det är min lilla son!

Det kommer kännas lite konstigt vid nästa ultraljud om doktorn ändrar sig förresten. Om han säger att nej, jag hade fel, det är en flicka. Även om jag vet att det var väldigt tidigt att säga i vecka 13 så blir det ju ändå så att man ställer in sig på att det faktiskt är en pojk där inne. Självklart spelar det ingen roll vad det är för kön så länge bebisen är frisk och bla bla bla (rabblar den vanliga ramsan som alla föräldrar måste göra när dom pratar om sådant här), det skulle vara lite konstigt i några dagar bara.

För övrigt har jag varit lite stressad över att jag inte gått upp någonting alls under graviditeten, för det ska man ju faktiskt göra! Och doktorn rynkar alltid på ögonbrynen så där obehagligt när sköterskan berättar hur mycket jag väger. Så nu har jag ätit massor den senaste veckan (eller lite till, för det var ju påsk också strax innan), eftersom det är dags för ett återbesök hos doktorn om en vecka, och jag vill inte se de där rynkande ögonbrynen!
Idag ställde jag mig på vågen, det var väl en knapp vecka sedan jag gjorde det sist, och då har jag plötsligt gått upp mer än ett kilo! Va? På knappt en vecka! Då blev jag ju stressad över det istället. Är det inte så att jag ätit ovanligt mycket onyttiga saker dom senaste dagarna, hmmm. I så fall är det ju inte på grund av bebisen jag gått upp. Då räknas det ju inte. Jag blir galen. Jag tror helt enkelt att jag inte ska ställa mig på vågen här hemma, det räcker väl en gång i månaden hos doktorn! Kanske ska gömma vågen här hemma... Fast då vet jag ju var den är...

Inga kommentarer: