söndag 6 april 2008

Soliga dagar

Idag är det söndag OCH sol! Då behöver man inte känna sig skyldig för att man inte får något jobb gjort, då nästan måste man ta det lugnt och njuta av vädret! Nog för att en söndag och en onsdag ser precis likadan ut i min lilla värld, men det behöver man ju inte hänga upp sig på.

Först sov jag länge. För det är ju ändå inte så varmt förrens efter 12 snåret. Sedan gick jag och åt lunch med en kompis. Kina mat, gott! Inte lika gott som thai mat men miljoner gånger godare än Indisk mat! Sedan, eftersom det är så fint väder, så promenerade vi ner mot hamnen och åt mjukglass. Mums, jag vet inte vad jag skulle gjort utan glass. Igår var jag tvungen att åka till bensin stationen och köpa glass vid 23 på kvällen, för våran råkade vara slut och jag var bara tvungen att äta glass.

Jag fick höra att det skulle bli dåligt väder imorgon igen, så då fick jag ännu mindre dåligt samvete för jobbet och lade mig på solstolen i trädgården. Har datorn här ute också förstås, under träställningen som förresten fortfarande står stadigt... fast mest för att det inte varit någon storm sedan sist han satte upp den tror jag.
Nu är det klart med skrivandet för nu ska jag ligga i solen ett par timmar till!

Inga kommentarer: