tisdag 8 april 2008

Tonfisk och sardiner

Ja, så var doktorbesöket över. Fem veckors väntan över på 15 minuter. Och det är klart att allt såg bra ut. Han gjorde i och för sig inget ultraljud, men vi fick lyssna på hjärtat och det slog på precis som det skulle.
Att han inte gjorde ultraljud betyder att vi fortfarande inte vet helt säkert om det är en pojk där inne. Det betyder i sin tur att vi kommer fortsätta kalla bebisen för "han" i tre veckor till, till nästa ultraljud. Vilket betyder att det kommer bli ännu mer förvirrande om dom skulle säga att det är en flicka.

Jag hade gått upp 2,2 kilo. Riktigt stolt över mig själv. Bra att jag hade gått upp någonting, och bra att jag inte gått upp 4 kilo på två veckor som min våg visar. Ännu en anledning att gömma den vågen!

Det som doktorn ändå mest pratar om när vi är där tycker jag, är att jag ska äta bra och nyttigt. Kände mig ju lite falsk när jag nickade och sade att visst, men det gör jag! när jag igår tryckte i mig både en pizza och nachos. Med andra ord, bara ost.
Han räknade upp vad som var extra viktigt och bra att äta: Tonfisk, sardiner, bönor... Jag började undra om han hade en lista på allt jag inte tycker om där på datorn. Sedan satt N och doktorn där, igen, och suckade och himlade med ögonen tillsammans. Äh, det finns väl mycket annat jag kan äta! Bebisen mår ju bra eller hur?!

1 kommentar:

Anonym sa...

Trist att du inte fick göra ett ultraljud idag, men skönt iallafall att få höra hjärtljuden och att de lät bra.

Tonfisk, sardiner och bönor... ska jag vara ärlig har jag inte fått i mig något av dem nu under graviditeten! ;-) Men bebben mår säkert bra ändå!

kram Linda