lördag 19 april 2008

Konstiga bebissparkar

Det är så skönt att ha energi! Konstigt att det kan gå så upp och ner. Vissa dagar, som igår, har jag verkligen ingen energi till att göra någonting. Och andra dagar, som idag, så vill jag göra allting på en gång. Det är väl bara att passa på dessa dagarna antar jag!
Jag har hunnit med en massa saker redan, och har halva dagen kvar att vara duktig.

Idag börjar andra hälften av min graviditet. 20 veckor är nämligen avklarade! Jag tycker det har gått otroligt fort den senaste tiden, efter de första tre månaderna antar jag. Och det kommer säkert gå lika fort fram till slutet av graviditeten.
Ser lite fram emot tiden då man inte kan vänta på att bebisen ska komma ut. Då man är alldeles för tung och inte orkar göra någonting. Då man bara har några dagar kvar till bebisen kommer. Då solen står som starkast och man bara svettas och inte vill göra någonting annat än att sitta i en sval pool eller ett rum med aircondition...
Men just nu ska jag bara passa på att njuta av att vara gravid i den "lätta" perioden. När man inte mår illa hela dagarna och när man ännu inte för tung. Det här är verkligen en underbar period! Magen växer och bebisen sparkar. Nästa steg att se fram emot är ju att N ska kunna känna sparkarna och att det ska synas utanpå att han sparkar. Fast helst inte som i min dröm jag hade här om veckan...
Jag drömde att jag var överlycklig för att jag kunde se på magen att bebisen sparkade. Det var som små minifötter och minihänder som stack ut ca en centimeter utanför magen. I drömmen var detta jättesött, men när jag ser bilden i huvudet nu efteråt så såg det riktigt läskigt ut!!!

Inga kommentarer: