fredag 11 april 2008

Bloggstressen!!!

Idag skriver jag bloggen ganska sent. Har haft mycket att göra. Men även om jag haft mycket att göra så har jag tänkt hela tiden på att jag måste ha tid att skriva något i min blogg. Tänk om jag skulle missa en dag! Jag har ju skrivit varje dag sedan jag startade för drygt en månad sedan.

När jag kom hem så läste jag snabbt igenom aftonbladet.se, som jag försöker göra varje dag, bara för att låtsas att jag håller mig uppdaterad om världen... För det är jag inte. Jag verkar bara dras till bilderna och alla de mest löjliga och obetydliga artiklar. Och idag var inget undantag.

Idag läste jag en artikel som hette "Bloggstressen som kan döda". Bloggare som jag är så var jag ju tvungen att läsa vad den handlade om, för jag vill ju inte dö! Dom hänvisade till en artikel i "New York Times" där dom tog upp extrema fall av bloggare. (Ja, herregud, det hoppas jag verkligen att det var!) Den handlade om bloggare som tjänar pengar på sina bloggar (jag andas ut, jag tjänar då inga pengar på min blogg), som alltid känner pressen av att vara först med nya inlägg och få så många läsare som möjligt. Det var visst två stora bloggare som dött från stress!
Men det stod även att många vanliga bloggare (det är väl där jag kommer in då) också känner pressen att prestera, varken det gäller betal blogg eller vardags blogg.

Jag citerar:
"Det som framkallar stress kan vara ditt bloggande, men det kan också vara tusen andra orsaker. Har du en stressig vardag så är det extra viktigt att äta regelbundet, ta korta raster ofta och motionera. Ta hand om dig själv. Viktigt att komma ihåg är att det finns många välmående och framgångsrika bloggare där ute."

Efter att läst artikeln pustar jag ut, nog för att jag gick och tänkte på min blogg under min stressiga dag, men eftersom jag äter regelbundet (läs: hela tiden), tar massor av korta (och långa) pauser och dessutom simmar (!!!) så är jag nog ute ur riskzonen!

Inga kommentarer: