söndag 20 april 2008

Att skaffa barn är ute!

Idag läste jag i aftonbladet.se att det inte är inne att skaffa barn. Va?! Sedan när har det varit ett mode att skaffa barn? För några år sedan skulle det varit helt inne att skaffa barn, men inte nu längre minsann! I år måste jag bara skaffa de där snygga jeansen och en bebis. Hur sjukt låter det? Nu följer jag alltså inte modet, för jag skaffar barn helt fel år verkar det som. Som tur är tror jag aldrig jag brytt mig mindre om en "modesak" än denna. Och jag tror inte många andra gör det heller.
Visst förändras mycket när man får barn, och långt i från allt blir väl bättre, men det är ju inte det som det handlar om. För det första, vad skulle hänt med världen om alla helt plötsligt slutade att skaffa barn. Och för det andra så tror jag nog att det mesta blir väldigt bra när man får barn.
Förhoppningsvis är folk inte så ytliga att dom slutar skaffa barn för att det inte är inne...

2 kommentarer:

Linda sa...

Mode att skaffa barn?! Nej, det låter bara konstigt. Själv bryr jag mig inte det minsta om det är "inne" eller ej att ha barn... för barn vill jag ha oavsett! ;-)

kram!

Anonym sa...

Hemskt att folk kan skaffa barn för att det är en trend. Som att de vore värsta acessoaren.