tisdag 15 april 2008

Kan själv!

Idag har jag flyttat en massa saker ut ur huset. Det har nämligen varit fullt av musikutrustning och showkläder hela vintern. Jag vet ju att jag inte borde lyfta så mycket, och fick några grabbar att lyfta det mesta, men trots det så fick jag väldigt ont i ryggen!

Jag är inte van vid att känna mig så här hjälplös. Jag brukar alltid vara den som är först fram att bära och ska aldrig ha någon hjälp med något. Hatar att känna att jag är beroende av folk.

Det har inte bara med saker som är tunga att göra, men jag vill liksom inte vara till besvär när det kommer till något...

Som när jag var i Thailand i vintras till exempel. Jag var precis i början av min graviditet, och mådde illa mest hela dagarna. Jag hade tagit mig ner till hotell restaurangen, efter att ha övertygat N att det inte var några problem för mig alls, vilket var en lögn. Jag var jättehungrig och mådde illa och var svimfärdig och skulle beställa mat att ta upp till rummet. När jag beställde så sade dom att dom kunde ta upp maten till rummet när det var klart. Vilket är helt normalt att dom gör, speciellt i Thailand. Men nej, jag väntar här det är ingen fara, hörde jag mig själv säga. Varför? Sedan fick jag sitta där på barstolen, var helt säker på att jag både skulle svimma och spy samtidigt, men vänta skulle jag, för inte ska dom behöva gå och lämna maten till mig...

Så nu försöker jag alltså vänja mig vid att få alla att göra allt för mig, och försöker konstant stoppa mig själv när Kan själv bara slinter ut av sig självt.

KAN SJÄLV!

1 kommentar:

JenJen sa...

Haha, jag känner igen det där. Man ska vara så himla duktig hela tiden. Varför inte bara ta vara på situationen och be alla andra fixa åt en istället liksom?