onsdag 5 mars 2008

Haha!


Jag gjorde det! Drog mig iväg och simmade alltså. Och det var precis så skönt jag trodde det skulle vara! Jag drog med min man med, liten familjeaktivitet... han tyckte också det var skönt. Så nu är det meningen att det ska bli lätt och roligt att gå dit varje gång, jag menar jag har ju gått en gång och vet nu att jag tycker det är skönt! Hmmm, vi får väl se.


Så, vad ska man nu göra när man är full av energi efter lite träning? Det blåser storm där ute, så utomhus vill jag inte vara. Och hur mycket finns det att göra här hemma? Det är ju städat redan och alla email som behöver skickas iväg är redan ivägskickade. Min man, N, lagar mat. Vad ska jag göra då?

Ibland när jag är ledig från jobb brukar jag göra en lista på saker som behöver bli gjorda, och så delar jag upp de här sakerna så jag har något att göra varje dag i veckan... så jag inte ska bli uttråkad. Den kan se ut så här:


Måndag: Handla mat

Tisdag: Klippa håret

Onsdag: Gå till posten

Torsdag: Fika med en kompis

Fredag: Storstäda

Lördag: Öööhhh, ja, det är ju lördag så det finns alltid något att göra

Söndag: Gå till marknaden


Så alltså ingenting som tar speciellt lång tid! Ja, man kan ju alltid försöka lura sig själv i alla fall. Och jag brukar vara ganska bra på det faktiskt.

Nu är maten klar, så jag tar det först...

Inga kommentarer: