måndag 10 mars 2008

En ny tvättmaskin

Idag har varit en bra dag än så länge!

Först gick jag och simmade och för det första var det inte alls så många träningsfreak i speedos där idag och för det andra såg jag på en poster att dom har babysim och kanske till och med något för gravida (det stod att man måste fråga om det). Nu har jag ju varken bebis eller stor mage ännu, men det kommer ju snart båda två! Blev väldigt glad för detta och ser fram emot att ta reda på mer om det. I stället för att ta reda på detta själv har jag pratat med min kompis S. Hon har nämligen en snart ett-årig dotter som babysim ju skulle vara jättebra för, och dessutom pratar hon bättre spanska än mig. Så nu har jag lovordat babysim för henne och sagt att hon ju bara måste ringa och ta reda på hur det fungerar. Och sedan medans hon ändå ringer kan hon ju fråga vad det är dom har för gravida...

När jag kom hem blev min nya tvättmaskin levererad! Dom sade att dom skulle komma mellan 13-16, och eftersom det är spanien så räknade jag med mellan 16-18. Tvättmaskinen kom 13.30!!! Jag var nästan i chocktillstånd. Eftersom nu N inte är här och jag inte hade lust att varken släpa runt på en tvättmaskin eller koppla in den, så hade jag en liten plan... Jag tänkte se så där extra ensam och gravid ut, så att inga frågor skulle ställas och dom två starka killarna skulle koppla in den för mig. Nu är det ju svårt att se gravid ut när man inte har någon mage än, men den ensamma delen fungerade ju i alla fall. Och dessutom sprang hunden i väg direkt när jag öppnade dörren för dom, så det kanske hjälpte. Nu står i alla fall tvättmaskinen där fin och installerad och jag behövde inte göra någonting!

Hunden kom förresten tillbaka efter ett par timmar och ligger nu och tycker synd om sig själv för att jag och B inte pratar med honom.

Inga kommentarer: