måndag 17 mars 2008

Trädgårdsarbete

Ja, nu var träställningen uppe igen! Jag försökte varna N att det ska börja blåsa rejält igen imorgon, men det ville han inte höra. Har menar att den är hudra gånger stabilare nu, så vi behöver inte oroa oss för blåsten längre. Jag tänker i alla fall oroa mig litegrand, tills första blåsten kommer.

Dom första rosorna är redan framme i trädgården. Synd bara att ingen ser dom för allt ogräs som växer i rabatterna! Eftersom jag är allergisk mot i stort sätt allt på Mallorca, och eftersom doktorn inte vill ge mig några allergi tabletter nu när jag är gravid, så vågar jag inte börja gräva i rabatterna. Jag får antingen ta på mig någon slags bodysuit som täcker mig från topp till tå och börja gräva, eller så får jag vänta tills mamma kommer... Hon brukar ändå ha det som årlig syssla när hon kommer. Synd bara att det är flera månader tills dess!

Inga kommentarer: